Wifi als marketing tool

Het aanbieden van gratis wifi in uw organisatie aan klanten en bezoekers biedt u een enorme gelegenheid om uw gasten beter te leren kennen. Veel mensen nemen tegenwoordig tablets en smartphones mee onderweg en maken graag gebruik van de gratis aangeboden wifi-netwerken. Door gratis wifi aan te bieden, eigenlijk gratis internettoegang, krijgen uw gasten een positief gevoel bij uw organisatie en u krijgt er een fantastische marketing tool bij.

Gratis wifi inzetten als marketing tool
Hoe werkt het inzetten van wifi als marketing tool en wat levert het uw organisatie op? U biedt klanten een gratis internetverbinding aan in ruil voor persoonlijke informatie. U weet wie er precies in uw organisatie geweest is, hoelang men aanwezig was, hoe vaak men aanwezig was. Ook krijgt u in meer of mindere mate een persoonlijk profiel van uw gasten. Sociale media bouwen van internetgebruikers profielen voor marketingdoeleinden en hiervan kunt u handig gebruikmaken. Daarbovenop kunt u bezoekers verleiden een like of vermelding op een social media kanaal achter te laten. U ontvangt diverse informatie over uw gasten en de gasten maken reclame voor uw organisatie! Zo kunt u met relatief weinig inspanning uw online zichtbaarheid snel vergroten.

 

Hoe het werkt

Een bezoeker van een winkel of winkelstraat, restaurant, tankstation, pretpark of showroom logt in op het gratis en veilige wifi-netwerk, Dit netwerk is natuurlijk geheel afgescheiden van uw eigen interne netwerk. De bezoekers accepteert bij het inloggen de algemene voorwaarden. Met deze voorwaarden geeft de bezoeker u het recht zijn profiel te zien en eventueel te gebruiken voor marketing doeleinden. Uit diverse testen bij Aerohive blijkt dat ruim de helft van alle gasten geen enkel probleem heeft met het achterlaten van zijn of haar persoonlijke profiel. Indien gewenst kan nu via social media bekendgemaakt worden dat de bezoeker bij u is en tevreden is. Nadat de bezoeker uw internet gebruikt heeft en uw organisatie verlaat, blijft bij u de persoonlijke bezoekersinformatie achter die u kunt verwerken bruikbare klantgegevens. U kunt de klant nu gaan benaderen met bijvoorbeeld mailings en aanbiedingen, activiteiten die ten doel hebben dat de klant bij u terugkomt.

 


 

 



Gratis wifi biedt zelfs meer!

Op het moment dat een bezoeker inlogt op uw wifi, heeft u direct contact met de bezoeker. Dat is het moment om de bezoeker te informeren over uw laatste acties of over bijvoorbeeld activiteiten die binnenkort bij u plaatsvinden. u kunt real-time communiceren met al uw klanten. Op grotere terreinen kunt u zelfs 'zien' waar uw klanten zich bevinden. Hiermee weet u welke locaties binnen uw organisatie populair zijn. Een pretpark ziet bijvoorbeeld welke attracties lange wachtrijen hebben en een museum weet welke onderdelen van het museum het meest populair zijn. Waardevolle informatie waarmee u uw organisatie verder kunt optimaliseren.